Wednesday 25 April 2012

APA? PM NAK HAPUSKAN SAMAN LALULINTAS....





Jika sebelum ini Ketua Pembangkang ?(Al-juburi) berjanji akan menghapuskan Pinjaman PTPTN.   mereka sebenarnya TIDAK IKHLAS langsung. Pembangkang hanya mempolitikkan isu PTPTN untuk meraih undi tanpa sedikit niat pun mahu mengotakan janji mereka kerana mereka sendiri tidak serius memperjuangkan isu itu. isu PTPTN akan memberi kesan, bukan saja terhadap kos pendidikan, tetapi juga dalam pengagihan kemudahan yang turut memberi manfaat kepada golongan berada.


heeeeee..... PembangKan makin meroyan... apabila 'khabar angin" yang bertiup kencang... diura-urakan SAMAN  HAD LAJU AKAN DI HAPUSKAN................. ?????? 


aku pasti jika perkara ini betul-betul berlaku pasti anak-anak muda gembira....bertambah lah sokongan orang muda kat DSN.....hehhhh.




“Kalau anda hapuskannya, anda perlu menggantikannya dengan yang lain, yang mungkin membabitkan kos lebih besar, contohnya memberi pendidikan percuma kepada setiap orang. Dalam hal ini, golongan kaya juga akan menikmatinya,” kata beliau kepada pemberita di sini, hari ini-petikan dari bharian/bernama

1 comment:

  1. Kalau nak ambil hati rakyat, saya cadangkan Saman Trafik yang di buat sebelum PRU 13 dihapus/kurangkan (diskaun). Sekarang ni rakyat marah sangat kat PDRM sebab PDRM terlalu ringan tangan dalam bab 'menulis' saman. Bila rakyat marahkan PDRM, kerajaan BN jugak yang jadi mangsa. Kerajaan dinasihatkan agar mengambil kira saman yang dibuat selepas PRU 13 sahaja.
    pssssst...saya bawak 95km di kawasan 90kmsj pun dapat saman....mana rakyat tak marah...

    ReplyDelete