Wednesday 18 April 2012

SIAPA YANG LULUSAKAN PTPTN ???




Yang bawa draf undang² PTPTN, Najib la sebab dia Minister of Education. Yang meluluskan bajet, Anwar.  Duit mesti dari Anwar. Dah PTPTN di bawah Kementerian Pendidikan [di waktu itu] takkan Menteri Pertanian plak yang nak kena cadang Rang Undang² PTPTN? Yang pasti mesti kena dapat kelulusan dari MOF.

Najib tidak akan bawa  Rang Undnag² ini kalau tak ada Green Light dari bos dia + dari MOF kerana MOF yang buat bajet berapa duit ada. Yang pasti, Anwar yang meluluskan bajet. Apa yang nak dikatakan di sini, Anwar pun terlibat dengan PTPTN. Kalau dulu dia  jujur nak tolong rakyat, dia tidak akan sewenang²nya meluluskan bajet PTPTN.

Dari menafikan tentang kesilapan Anwar luluskan PTPTN, lebih baik mengaku saja yang Anwar sememangnya terlibat dalam meluluskan bajet PTPTN. Bila dah kantoi pasal PTPTN, sibuk pencacai Pakatan Rakyat cari isu untuk backup balik Anwar.  Lagi satu, pilihan raya soal majoriti dan isu PTPTN berapa kerat je yang boleh dikira jika dibandingkan dengan jumlah pengundi. Apa tanggapan orang² yang tak dapat PTPTN  especially orang yang tak berpeluang untuk sambung belajar.

Ceredit :- Nur Eisha Fatihah  

No comments:

Post a Comment