Saturday 5 January 2013

Awal 2013 yang malang bagi Kakitangan #KUIN sudah jatuh ditimpa tangga. #TukarKedah #PASZALIM



Kerajaan Pusat memberi bonus setengah bulan gaji atau minima RM500 kepada kakitangan awam sempena menjelang perayaan Aidilfitri yang lepas. Bagi kakitangan kerajaan pusat yang diperintah oleh Barisan Nasional mereka tidak peru risau kerana setiap apa yang dijanjikan oleh kerajaan Barisan Nasional sentisa ditepati.  

Namun lain pula yang berlaku, kepada Kakitangan KUIN, Mereka di nafikan pemberan bonus   / saguhati kepada kikitanganya. kini boleh menilai Jamil sebagai boss yang perihatin atau mementingkan diri sendiri. 

Hadiah Jamil awal tahun 2012 kepada kakitangan KUIN ialah menarik balik DAN TAK DIBERI  kenaikan gaji pelarasan 13 % dan tidak memberi penambahan kenaikan RM 50 elaun sara hidup

Hadiah Jamil kepada kakitangan pada hujung tahun 2012 ialah dengan tidak diberikan bonus sebulan gaji kepada kakitangan KUIN.

Wahai semua kakitangan KUIN, ini bukti Jamil tidak menghargai penat lelah kakitangan KUIN berkerja keras menaikkan nama KUIN. Lembu punya susu , sapi dapat nama.

Apakah MB yang Bongkak dan serba tahu, dengan sengaja enggan untuk menghargai jasa pengorbanan kakitangan KUIN dan kerajaan Negeri atau sememangnya merancang untuk  kos perbelanjaan negeri dengan memotong bonus sebulan gaji?

1 comment:

  1. Ada tertulis ke kerja cara islam kena bagi bonus?org islam kena berjihad..paling utama berjihad untuk kesenangan pemimpin..patuh pada pemimpin yg bekerja cara islam...bonus diakhrat lagi besar ganjaranya...tak nak masuk syurga ke?..kepada kakitangan KUIN..pergi ambik ketul2 batu di landasan keretapi berkembar dan bawa balik rebus..bagi anak bini makan..nanti bila ada pemimpin islam kedah datang melawat ditengah malam..anda hidangkan sebahgianya kepada mereka...

    ReplyDelete