Monday 28 January 2013

Pejabat YB ADUN Kupang di "pecahkan" Dukumen Tanah Lesap. #TukarKedah #SlmtknGngInas



Nahhhhh !!! Kesabaran penduduk Kampung setelah sekian lama menanti, Penduduk pemohon Tanah kecewa dan tidak tahan sabar gara-gara menunggu terlalu lama tanah yang diteroka diberikan geran hak milik.. ada juga marah-marah selain bertanyakan mengenai status geran hak milik tanah mereka sehingga kadang-kala ada yang naik angin. Ketika sesi dialog bersama Penasihat undang-undang UMB.



Apa yang lebih sedih, Penantian mereka umpama menunggu Bulan Jatuh keriba. Dah ler.. Duit permohonan dah di bayar, Demi untuk memelik sebidang tanah usaha yang sah. Sanggup menghabiskan wang simpanan, ada juga yang bergadai demi mendapatkan senaskah geran.Padahal yang yang diusahakan selama ini sudah mengeluarkan hasil.

Hal ini berlaku disebabkan, kerajaan PAS kedah yang pada ketika itu telah memengangi PRU 12 Negeri kedah sedang "Galak gila" meraikan kemenangan tersebut, telah berjanji akan memberikan geran tanah usaha kepada penduduk Kampung di sekitar gunung Inas, Baling.

Ini adalah bertujuan bagi, merasuah serta mengurang perasaan marah penduduk kampung terhadap "regim tua Zionis" PAS kedah untuk mengeluarkan kayu balak di kawasan TADAHAN AIR dan Hutan Simpan Kekal Gunung Inas.



Licik sungguh "wayang yang di amainkan oleh "regim" PAS, Tindakan diktaktor Azizan Razak yang mengumumkan pemberian Geran Tanah Usaha Gunung Inas. menyebabkan Penduduk sekitar Gunung Inas yang mengusaahakan tanah tersebut begitu teruja. 


Puak regim PAS yang didalangi oleh "orang" Pejabat YB DUN Kupang, menubuhkan jawatankuasa yang "ahli-ahli" hantu untuk merompak wang peduduk kampung yang mengusahakan tanah di Gunung Inas. ratusan ribu di rompak tanpa sedar oleh pemohon tanah usaha konon untuk urusan pejabat tanah. Tetapi malangnya Resit yang dikeluarkan oleh jawatankuasa tersebut hanyalah yang di beli dikedai runcit bukanya dari pejabat tanah.

Akibat desakan dari pelbagai pihak termasuklah Media, terhadap "orang-orang" dari pejabat YB ADUN Kupang yang menjadi dalang mengaut duit permohonan tanah usaha gunung Inas. Pihak terbabit mendesak YB Kupang bertanggujawab dalam hal ini, memandang alamat yang tertera di dalam surat dan resit di keluarkan oleh Pejabat YB ADUN Kupang. 

Secara tiba-tiba... "tersengaja" "di rancang" atau "betul berlaku" Pejabat YB kupang di pecah masuk pada Jun 2012.

Pihak ADUN Kupang, YB Johari memberikan alasan bahawa Proses permohonan tanah usaha gunung inas terbantut dan menjadi perlahan kerana di sebabkan segala dukumen yang berkaitan dengan Tanah tersebut telah hilang. Licik sungguh alasan tersebut tetapi itulah jawapan paling Bodoh... yang aku penah dengar....apa di desak oleh ADUN Bayu pada sesi Sidang Dewan Negeri.

Adakah Dukumen Permohonan tanah disimpan di pejabat ADUN ?????




2 comments:

  1. Kamera Kupang, tolong kami siasat siapa dalang yang terdiri dari orang2 kanan adun ini. dengarkata ada yang dah kaya raya, renovate rumah puluhan ribu, siap dgn AC nun didlm kampung yang tak perlu beraircond pun. Soal kenderaan usah lah dikirakan lagi... dengar khabar masih mencari untuk tambah koleksi kereta yang ada. Cuba siasat SU politik adun ini, mungkin kita akan dpt jawapan.

    ReplyDelete
  2. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=384211628341695&set=at.106125189483675.12860.100002585836533.100000603640835.100000436113775&type=1&theater

    ReplyDelete