Tuesday 15 January 2013

#KL112 Pencarian Kebenaran disebalik 1juta.


Artikel adalah "Copy paste" sepenuhnya dari Blog  Untuk mereka yang ingin mencari kebenaran berhubung sambutan rakyat pada #KL112. UMUM mengetahui Minag jiggo merupakan juru gambar bebas serta amat di kenali oleh pemimpin kerajaan dan pembangkang.


Venue : Stadium Merdeka. Kuala Lumpur

Event : Himpunan Kebangkitan Rakyat KL112

Date : 12/1/2013 


Sejak dari awal pagi hingga lah ke waktu makan tadi saya terima bertalu talu panggilan talipon dari kenalan dan juga bukan kenalan tetapi pembaca blog ini yang ingin kan pengesahan mengenai jumlah sebenar hadirin didalam stadium.

Saya kumpulkan disini beberapa keping foto yang saya rakamkan melalui kamera yang baru saya perolehi i.e Leica D-Lux 6. Seperti yang saya catatkan dalam entry terdahulu, selain dari tarikh tahun yang silap, catatan masa adalah tepat. Pembetulan hanya boleh dibuat pada rakaman rakaman yang baru. Data dalam EXIF tidak boleh di manupilasikan setakat yang saya tahu.

Saya berada dibahagian belakang dan tengah stadium sepanjang acara berjalan dan saya boleh akui bahawa bahagian belakang padang tidak lah penuh dan sepadat yang sesetengah blogger siarkan. Mungkin teknik kloning digunakan semasa proses Photoshop. Dalam teknik tersebut, mengadakan yang tiada memang senang berbanding menghilangkan apa yang ada. 

Tujuan paparan dibawah ialah untuk membantu mereka yang mencari kebenaran mendapat kepastian. Terima kasih dan syabas kepada mereka yang inginkan kebenaran.



 3.
 4.
 5.
 6.

jom tengok banyak lagi klik link ini : 


No comments:

Post a Comment