Sunday 27 January 2013

Gempar !!! Apa yang dah terjadi pada Pejabat YB Johari (ADUN Kupang) #TukarKedah #KL112 #pas #SlmtknGngInas



Papan tanda pejabat SEKRETARIAT WAKIL RAKYAT ADUN KUPANG yang menunjukan alamat lengkap di mana Pejabat ini di miliki oleh ADUN Kupang iaitu YB Johari Bin Abdullah. 

Bukan KK nak promote pejabat YB, sebaliknya KK nak bagi berkenaan dengan Satu Isu besar yang berlaku iaitu berkenaan dengan Tanah usaha, YANG DI USAHA kan oleh penduduk di sekitar Gunung Inas.

apa yang pelik !!! sega Urusan berkenaan dengan permohonan tanah di uruskan oleh Pejabat YB JOHARI Bin Abdullah ADUN PAS Kupang.

Termasuklah Duit permohonan "pemprosesan" telah di kutip oleh Pejabat YB Johari. Resit yang mereka berikan, resit buatan sendiri yang dicop oleh Jawatankuasa Gunung Inas. 

Bila dah bayar, pemohon akan diberikan surat di bawah. Lihat surat yang dikeluarkan PEJABAT YB PAS KUPANG, SURAT TANPA NAMA dan COP PUN TIADA. Apakah surat ini sah? Tengok lagi gambar dibawah, resit pembayaran yang dikeluarkan oleh Pejabat YB. 




itulah yang di luahkan oleh Harun Jusoh, 51, seramai lebih 1,000 orang peserta yang menjadi pemohon tanah rezab Melayu di kawasan tersebut telah dijanjikan pemilikan geran tanah oleh Johari, atau lebih dikenali sebagai Cikgu Joe.


Apa kes ni cik gu Joe......sampaikan pejabat tanah Daerah tidak mengetahui sebarang butiran permohonan, ermmm ini kes aniaya ni.....APA KUASA PEJABAT YB Kupang, Boleh keluarkan arahan kutip duit dari penduduk yang memohon tanah rizab kerajaan....


“Ada sesetengah bayar RM4,000, ada yang bayar RM3,000..RM500 – RM600 ni biasa ja bayar (kepada pejabat DUN Kupang), walaupun geran tak dapat, duit tu tak dapat balik la.

Memang dasar PAS dok menipu rakyat.... dari MB, EXCO sampailah YB dok kerkah duit rakyat “YB Johari pun ada janji kata nak bagi geran…YB-YB ni depa memang dok berceramah kata depa nak bagi geran…tapi sedangan pihak yang pejabat tanah tak tau apa pun.
Nampaknya sekarang Memang sah lah....YB PAS dok muhong..... MUNGKIN INI GELARAN YANG SESUAI UNTUK YB " PENJAGA GUNUNG GANANG TANAH" sesuka hati jer.......


1 comment:

  1. pejbat ADUN organised JURUUKUR je utk permohonan tanah...jadi org tengah...yg lulus PEJABAT TANAH....org2 kg iboi ni mmg kubu umno dan selalu ikut geng2 lepak umno...kena bodohkan dgn bdk2 umno terus depa bising.....nak cpt sgt tanah tu sampai x sabaq2....aku pon nak juga..sejak zaman saroji aku minta tak dpt,cuma geng2 bongor je byk dapt ,mentang2la kawa tu umno pekat..

    ReplyDelete