Tuesday 8 January 2013

PAS di Baling jadi "dayus" pasal penggunaan "Kalimah ALLAH" @anwaribrahim @abby_abadi112


KEPUTUSAN MAJLIS TERTINGGI PAKATAN "Kalimah ALLAH" SEMUA AGAMA BOLEH GUNA.



Mana suara  puak-puak PAS di Baling yang selama ini dok gebang depalah pejuang Islam sejati. HENDAK PERTAHAN ISLAM konon.... kes penggunaan Kalimanah Allah pun dah "terkesok" atau dalam bahasa boleh "kecut teloq". 

Awat la hampa ini... Mana pendirian tok-tok guru hampa, Pemimpin-peminpin hampa....

Sejak isu ini keluar, ramai pencacai PAS kat FB dan Twitter mula 'sawan" bila ditanyak bab "kalimah Allah" mereka jagi meroyan.. tak apalah bukan penting sangat cai-cai depa ni.

Apa-apa pun aku, harap kan PAS DI BALING yang di pimpin oleh USTAZ TAIB ooopppsss telupa pula, yang Ustaz taib dah kena tendang sebagai penaraju PAS di Baling... tak apalah... Sesiapa di kalangan Pemimpin PAS di Baling Boleh TAK NYATAKAN PENDIRIAN PAS Baling berhubung penggunaan Kalima ALLAH ? 


DR HARON DIN DAN ULAMAK PAS DI "ANJING" KAN OLEH ANWAR IBRAHIM

Anwar Ibrahim selaku ketua pembangkang berjaya menendang keluar Datuk Dr Haron Din dan Ulamak Pas daripada mencampuri mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi Pakatan Rakyat yang memutuskan kalimah Allah.


Dengan ketiadaan Dr. Haron Din dan beberapa ulamak Pas, Anwar bersama pemimpin tertinggi DAP serta Haji Hadi  meluluskan penggunaan Kalimah Allah oleh Agama Kristian.

Kalimah Allah bukan sahaja boleh digunakan oleh Agama Kristian tetapi oleh mana-mana Agama jika mereka mahu menggunakannya.

Datuk Dr. Haron Din dan Datuk Harun Taib sebelum ini membuat kenyataan bahawa mereka tidak sesekali membenarkan Kalimah Allah digunakan oleh mana-mana Agama selain Islam. Barang sesiapa yang memberi keizinan mereka adalah dikalangan orang yang kufur.


Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, Pas berpuashati dengan penggunaan kalimah Allah boleh digunakan dimana-mana tempat dan Pas telah pun buat fatwa pada tahun 2010 lagi.

No comments:

Post a Comment