Tuesday 2 April 2013

Ehhh!!! "Apo kono jang" #SaveKedah #TolakPR #ManifestoBukanJanji #BNBagus  


Menteri Besar Kedah Dato' Seri Azizan Abdul Razak berkata kerajaan di bawah pimpinan beliau tidak akan memberikan janji-janji baru untuk PRU13 sebaliknya hanya akan menumpukan perhatian ke atas usaha menunaikan janji-janji lama.

Ini menunjukan bahawa kempinpinan PAS 'cuak' dan tiada wawasan untuk memajukan Kedah. Apa erti pemimpin kalau tak berani menongkah arus mahu berjanji untuk mensejahterakan rakyat.

Pada PRU 13 ini regim PAS yang di ketuai Azizan tidak membentang manifesto atau berani memberikan janji atau harapan untuk diwarkan kepada rakyat kerana mereka tidak berkemapuan untuk memerintah.

Selain itu juga regim PAS di kedah terpaksa tunduk dan menyembah kehendak DAP dan PKR. Senarai calon telah pun dibuat oleh Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim tetapi oleh kerana tiada persefahaman antara mereka, soal percalonan ini tidak dapat diselesaikan seperti yang dikhabarkan.

Hanya tiga parti sahaja yang terlibat dalam pakatan pembangkang tapi perkara seperti ini tidak dapat diselesaikan, sedangkan Barisan Nasional (BN)yang mempunyai lebih banyak parti komponen masih boleh berkerjasama secara harmoni dalam memilih calon.

Ini berikutan tindakan Anwar mengumumkan nama calon PKR bagi Parlimen Alor Setar malam tadi sedangkan DAP berkeras mahu bertanding di situ.

Semakin dekat dengan PRU13, semakin terbongkar permasaalahan yang berlaku dalam PAS di Kedah, rupanya PAS di negeri Kedah ini bertuankan DAP.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment